httpswww.freepik.com/free-photos-vectors/kids

Co robić z dziećmi w domu? Kolejne inspiracje

Drodzy Rodzice, przed nami kolejna porcja inspiracji. Dzisiaj proponujemy Państwu kilka zadań i ćwiczeń usprawniających motorykę całego ciała oraz koordynacje wzrokowo – ruchową.

Ćwiczenia usprawniające motorykę całego ciała

Kiedy za oknem piękna pogoda a my koniecznie  musimy zostać w domu, warto zadbać o odpowiednią dawkę ruchu dla naszej pociechy.

  • Włączmy muzykę i naśladujmy ruchy. Inspirujmy się gotowymi układami bądź wymyślajmy własne.  „Ciuciuła” to przebój wśród naszych przedszkolaków! LINK: CIUCIUŁA
  • Taniec poszczególnymi częściami ciała ( Najpierw tańczą nogi, później głowa, biodra, łokcie itp. )
  • Siłowanie się ze ścianą – „przepychanie” jej plecami lub rękami; Siłowanie się z rodzicami – należy usiąść tak, żeby stykać się plecami, jedna i druga osoba próbują przepchnąć przeciwnika
  • Tory przeszkód. Niech dzieci przeskakują przez poduszki, czołgają się pod krzesłami, omijają niedozwolone punkty. Na końcu oczywiście powinna znajdować się nagroda 🙂
  • Na koniec łapki. Wymaga to trochę pracy, ale naprawdę warto. Link do wzoru łapek i stóp: WZÓR STÓP I RĄK

źródło: http://www.tigerfeng.com/15-easy-team-building-activities/18/

 

Ćwiczenia usprawniające koordynacje wzrokowo – ruchową

Percepcja wzrokowa pozwala nam na różnicowanie i rozpoznawanie bodźców wzrokowych oraz ich poprawne interpretowanie. Percepcja wzrokowa pełni ważną role w usprawnianiu procesów poznawczych takich jak aktywizowanie myślenia czy rozwijanie sprawności umysłowej i pamięci. Jak możemy ćwiczyć? Poniżej propozycja kilku ćwiczeń.

  • Układanie puzzli, memory
  • Odtwarzanie budowli z klocków – dziecko buduje figurę z klocków, patyczków etc. Rodzic ma odtworzyć taka samą (może popełniać błędy by dziecko musiało sprawdzać i kontrolować czy zadanie jest poprawne), lub na odwrót. To rodzic układa wierze z kloców a dziecko ma odtworzyć taką samą budowle.
  • Układanie rytmów z przedmiotów – np. sztućcy (łyżka, widelec, łyżka, widelec) , klocków ( niebieski, czerwony) itp.
  • Segregowanie nasion np. fasolki wymieszanej z ryżem
  • Na koniec filmik. Odtwarzanie sekwencji ruchów . Potrzebna będzie jedna duża kartka, kilka mniejszych w różnych kolorach oraz taśma. Szykuje się dobra zabawa!

    źródło: www.facebook.com/kinderkinesiologie.nl/videos/28998998000

Comments:0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *